למה את אקורדים – מדריך מקיף לשיר של להקת ילד
שיר “למה את” של להקת ילד הפך לאחד השירים האהובים והמוכרים בזירת המוזיקה הישראלית. השיר, שהתפרסם והפך להיט, מושך רבים המעוניינים לנגן אותו בגיטרה או בכלי נגינה אחרים. בבלוג זה נעמיק בכל מה שצריך לדעת על אקורדים של “למה את” – החל מהאקורדים הבסיסיים, דרך טכניקות נגינה, ועד לווריאציות שונות שיכולות להעשיר את הביצוע שלכם. בין אם אתם מתחילים שרק לומדים את צעדיכם הראשונים בעולם הנגינה, או נגנים מנוסים המחפשים לשדרג את הרפרטואר, מאמר זה יספק לכם את כל הכלים והידע הדרושים כדי לנגן את “למה את” בצורה מיטבית. נסקור גם את ההיסטוריה של השיר, משמעות המילים, וטיפים לביצוע מושלם.
היסטוריה של השיר “למה את” והרקע ליצירתו
להקת “ילד” הוקמה בתחילת שנות ה-2000 והפכה במהרה לאחת הלהקות המשפיעות בסצנת הרוק והפופ הישראלית. השיר “למה את” יצא לאור כחלק מאלבומם ומיד משך תשומת לב רבה. הלחן הייחודי וחיבור המילים האישיות יצרו חיבור עמוק עם המאזינים.
המילים של השיר משקפות תחושות של חיפוש עצמי וכנות. המשפטים כמו “יכול להיות שאני חאפר” ו”יכול להיות שכל מה שיוצא לי מהפה זה חארטה” מבטאים פגיעות וחוסר ביטחון עצמי שרבים יכולים להזדהות איתם.
הפופולריות של השיר גברה עם השנים, וכיום הוא נחשב לקלאסיקה ישראלית. רבים מחפשים את אקורדי “למה את” כדי לנגן את השיר בגיטרה, פסנתר או יוקולילי.
השיר נכתב מנקודת מבט אישית מאוד, והוא מתאר מערכת יחסים מורכבת ורגשות עמוקים. הכנות והפשטות של המילים הן חלק ממה שהופך את השיר לכל כך נגיש ואהוב על קהלים רחבים.
האקורדים הבסיסיים לשיר “למה את”
השיר “למה את” מבוסס על סדרה של אקורדים פשוטים יחסית, מה שהופך אותו למתאים גם למתחילים. האקורדים העיקריים בשיר הם: G, Em, C, D, A, F#m, Dm.
בגרסה הקלאסית, הבית מתחיל עם אקורד G, עובר ל-Em ואז ל-C. מבנה זה חוזר על עצמו לאורך הבית. הפזמון כולל שימוש באקורדים A, F#m, D ו-Dm, אך יש גרסאות שונות.
אם אתם מתחילים, כדאי להתמקד תחילה בתרגול המעברים בין האקורדים G, Em ו-C, שהם הבסיס לבית. האקורד G מנוגן על ידי הנחת האצבעות על:
- אצבע 2 על המיתר השישי, בפרט השלישי
- אצבע 1 על המיתר החמישי, בפרט השני
- אצבע 3 על המיתר הראשון, בפרט השלישי
האקורד Em הוא אחד הפשוטים והוא מנוגן על ידי הנחת האצבעות על:
- אצבע 2 על המיתר החמישי, בפרט השני
- אצבע 3 על המיתר הרביעי, בפרט השני
אקורד C מנוגן על ידי:
- אצבע 3 על המיתר החמישי, בפרט השלישי
- אצבע 2 על המיתר הרביעי, בפרט השני
- אצבע 1 על המיתר השני, בפרט הראשון
אימון קבוע על מעברים בין אקורדים אלו יאפשר לכם לנגן את הבית בצורה חלקה. לאחר שתשלטו במעברים אלו, תוכלו להוסיף את האקורדים של הפזמון.
מבנה השיר ורצף האקורדים בסדר הופעתם
הבנת מבנה השיר חיונית לנגינה נכונה. “למה את” בנוי בצורה קלאסית של בית-פזמון-בית-פזמון, עם הוספת גשר באמצע. להלן רצף האקורדים המלא:
פתיחה
G – Em – C – Em
בית 1
G יכול להיות שאני ראפר
G יכול להיות שאני חאפר
G יכול להיות שכל מה שיוצא לי
Em מהפה זה חארטה
C Em מנסה להיצמד לעובדות
G יכול להיות שאני לא מלצר טוב
G קשה לי למלצר
G לפעמים בא לי לקחת את המגש
Em ולזרוק אותו על מישהו
C Em יכול להיות שאני סתם בן אדם רע
פזמון
A למה את לא מבינה אותי?
F#m למה את לא קולטת?
D עם כל הדברים שעוברים לי בראש
Dm קשה לעצור ת’מחשבות
מבנה זה חוזר בבית 2 ובפזמון נוסף, ואז מגיע הגשר. הגשר מכיל וריאציות של האקורדים הקיימים ומסתיים בחזרה לפזמון הסופי.
אם תתקשו לעבור בין אקורדי הפזמון, אפשר לשקול גרסה פשוטה יותר בהתחלה. למשל, אפשר להחליף את F#m באקורד F או Fm שיותר קל לנגן, ואז לחזור לגרסה המקורית אחרי אימון.
טכניקות פיקינג וסטראמינג למנגינת “למה את”
הנגינה של “למה את” יכולה להיעשות במספר טכניקות שונות, בהתאם לרמת הנגן וסגנון הנגינה המועדף. שתי הטכניקות העיקריות הן פיקינג (picking) וסטראמינג (strumming).
טכניקת סטראמינג לשיר
סטראמינג הוא הטכניקה הנפוצה והפשוטה יותר לנגינת השיר. קצב הסטראמינג הבסיסי ל”למה את” הוא:
↓ ↑ ↓ ↑ ↓ ↑ ↓ ↑
כאשר ה-↓ מסמל תנועה כלפי מטה וה-↑ תנועה כלפי מעלה. תבנית זו מתאימה לקצב של 4/4 ומתאימה לרוב הבית.
בפזמון, אפשר להשתמש בקצב מעט שונה כדי להדגיש את האינטנסיביות:
↓ ↓ ↑ ↑ ↓ ↑
הדגשים צריכים להיות על הפעמה הראשונה של כל תיבה, במיוחד עם המילים “למה את” בפזמון.
טכניקת פיקינג לשיר
עבור נגנים מתקדמים יותר, טכניקת פיקינג מאפשרת ייחודיות וניואנסים נוספים. אפשר לנסות פיקינג ארפג’יו, כלומר לפרוט על מיתרי האקורד בזה אחר זה:
באקורד G: מיתר 6 → 4 → 3 → 2 → 1
באקורד Em: מיתר 6 → 4 → 3 → 2 → 1
באקורד C: מיתר 5 → 4 → 3 → 2 → 1
שילוב של פיקינג בבית וסטראמינג בפזמון יכול ליצור דינמיקה מעניינת ולהעשיר את הביצוע. ניתן גם לשלב בין השניים באותו חלק:
לדוגמה, בשורה “יכול להיות שאני חאפר” – התחילו עם פיקינג על האקורד G ועברו לסטראמינג קל בהמשך השורה.
התאמות ושינויי טונליות בשיר “למה את”
לעתים קרובות, נגנים רוצים להתאים שיר לטווח הקולי שלהם או להקל על הנגינה. אחת הדרכים לעשות זאת היא שינוי הטונליות (קאפו).
שימוש בקאפו (Capo) מאפשר לשנות את הטונליות תוך שמירה על תבניות האצבעות המוכרות. למשל, אם מניחים קאפו על פרט 2 ומנגנים את אותם האקורדים, השיר יישמע בטונליות גבוהה יותר.
הנה כמה אפשרויות שימוש בקאפו:
- קאפו על פרט 1: G הופך לאקורד G#/Ab
- קאפו על פרט 2: G הופך לאקורד A
- קאפו על פרט 3: G הופך לאקורד Bb
- קאפו על פרט 4: G הופך לאקורד B
שינוי נוסף שאפשר לבצע הוא הורדת טונליות. אם השיר המקורי גבוה מדי לטווח הקול שלכם, אפשר להוריד חצי טון או טון שלם. זה יצריך שינוי באקורדים:
- הורדה בחצי טון: G → F#, Em → Ebm, C → B
- הורדה בטון שלם: G → F, Em → Dm, C → Bb
חשוב לזכור שכאשר משנים טונליות, צריך להחליף את כל האקורדים בשיר באותה המידה כדי לשמור על ההרמוניה.
וריאציות מתקדמות ואקורדים חלופיים ל”למה את”
לאחר שליטה בגרסה הבסיסית, נגנים מתקדמים יכולים להעשיר את השיר עם וריאציות ואקורדים חלופיים. הנה כמה רעיונות:
אקורדים מורחבים
במקום האקורדים הבסיסיים, אפשר להשתמש באקורדים מורחבים שמוסיפים צליל עשיר יותר:
- במקום G – נסו G7 או Gmaj7
- במקום Em – נסו Em7
- במקום C – נסו Cmaj7 או Cadd9
- במקום D – נסו D7 או Dsus4
אקורדים חלופיים
אפשר גם להחליף אקורדים כדי ליצור גוון שונה, למשל:
- במקום הרצף G – Em – C, נסו G – Em7 – Cadd9
- בפזמון במקום A – F#m – D – Dm, נסו A7 – F#m7 – D9 – Dm7
תוספת של אקורדי מעבר יכולה להעשיר את הנגינה. למשל, בין G ל-Em אפשר להוסיף D7 קצר, או בין A ל-F#m להוסיף E7.
ניתן גם להוסיף באסליין בנגינה על ידי התמקדות במיתרים העבים כדי ליצור תחושה של ליווי בס. למשל, באקורד G יש להדגיש את המיתר השישי, ובאקורד C את המיתר החמישי.
הגישה הנכונה ללימוד השיר “למה את” לנגני גיטרה מתחילים
למידת שיר חדש יכולה להיות מאתגרת, במיוחד למתחילים. הנה גישה מדורגת שתעזור לכם להתקדם בצורה יעילה:
צעד 1: התמקדות באקורדים הבסיסיים
התחילו עם האקורדים הבסיסיים G, Em, ו-C. תרגלו כל אקורד בנפרד עד שתרגישו נוח עם תבנית האצבעות. לאחר מכן, תרגלו מעברים ביניהם ללא קצב מוגדר.
טיפ מועיל: השתמשו ב“קיבוע אצבעות” בזמן מעברים. למשל, במעבר מ-G ל-Em, האצבע השנייה נשארת על המיתר החמישי.
צעד 2: לימוד תבנית הקצב
לאחר שהאקורדים נוחים, התחילו לעבוד על תבנית הקצב הבסיסית. תוכלו להתחיל עם תבנית פשוטה של ארבע הכאות כלפי מטה לכל אקורד, ואז להתקדם לתבנית המלאה.
השתמשו במטרונום בקצב איטי, כמו 60 פעימות לדקה, והעלו את המהירות בהדרגה ככל שאתם נעשים בטוחים יותר.
צעד 3: שילוב בית ראשון
התמקדו בבית הראשון בלבד. שלבו את האקורדים והקצב עם המילים. שירו את המילים בקול רם תוך כדי נגינה – זה יעזור לכם לזכור את רצף האקורדים.
אל תלחצו על עצמכם לנגן את השיר במהירות המקורית. התחילו לאט והגבירו את הקצב בהדרגה עם הביטחון.
צעד 4: הוספת הפזמון
לאחר שהבית זורם, התחילו לעבוד על אקורדי הפזמון: A, F#m, D, ו-Dm. שוב, תרגלו כל אקורד בנפרד, ואז את המעברים ביניהם.
F#m עשוי להיות מאתגר למתחילים. אם הוא קשה מדי, שקלו להחליף אותו באקורד F או Am, או השתמשו בגרסה פשוטה יותר של F#m (רק שני המיתרים הראשונים מושתקים).
צעד 5: שילוב השיר המלא
לבסוף, חברו את כל החלקים יחד ונגנו את השיר מתחילתו ועד סופו. הקליטו את עצמכם מנגנים ושירים כדי לזהות אזורים שדורשים שיפור.
זכרו – סבלנות היא המפתח. אימון יומי של 15-20 דקות אפקטיבי יותר מאשר אימון ארוך פעם בשבוע. עם הזמן והתרגול, הנגינה תהפוך לטבעית וזורמת יותר.
השוואה בין גרסאות שונות והתאמות ל”למה את”
השיר “למה את” זכה למספר גרסאות וכיסויים לאורך השנים. השוואה בין גרסאות שונות יכולה לתת השראה לפרשנות אישית.
גרסת האולפן המקורית
הגרסה המקורית של להקת ילד מאופיינת בסאונד רוק עם גיטרות חשמליות ותיפוף ברור. האקורדים הבסיסיים הם G, Em, C, עם מעברים לA, F#m, D ו-Dm בפזמון.
הטמפו של הגרסה המקורית הוא בינוני, והיא מנוגנת בסטראמינג מלא עם חלק מהאקורדים המורחבים שהזכרנו קודם.
גרסאות אקוסטיות
גרסאות אקוסטיות של השיר מציעות גישה יותר עדינה ואינטימית. בגרסה אקוסטית טיפוסית, הנגנים משתמשים ב:
- פיקינג עדין במקום סטראמינג מלא
- קצב מעט איטי יותר מהמקור
- לפעמים שינוי טונליות באמצעות קאפו
הגרסאות האקוסטיות נוטות לשמור על האקורדים הבסיסיים, אך מוסיפות ניואנסים עדינים יותר ותשומת לב לדקויות הווקליות.
התאמות למדיה חברתית
בפלטפורמות כמו טיקטוק, לעתים קרובות נראה גרסאות מקוצרות של השיר. אלה בדרך כלל מתמקדות בפזמון או בחלק ספציפי שאורכו 15-60 שניות:
- התמקדות בפזמון: A – F#m – D – Dm
- לעתים הורדת טונליות לנוחיות הזמר
- פשטות מוגברת באקורדים לביצועים מהירים
גרסאות אלה מספקות דרך מצוינת להתנסות בשיר בצורה קצרה ואפקטיבית, במיוחד למתחילים.
טיפים לביצוע חי של השיר “למה את”
כשמגיע הזמן לבצע את “למה את” בפני קהל, יש כמה טיפים שיכולים לעזור להפוך את הביצוע למיוחד ומרשים:
דינמיקה והבדלים בין חלקי השיר
יצירת דינמיקה היא מפתח לביצוע מעניין. שחקו עם עוצמת הנגינה בחלקים שונים:
- בית: נגינה עדינה יותר, אולי עם פיקינג או סטראמינג קל
- פזמון: סטראמינג מלא בעוצמה גבוהה, בייחוד בשורה “למה את לא מבינה אותי”
- גשר: בנו מתח הדרגתי לקראת הפזמון האחרון
שינויים בקצב הנגינה בין חלקי השיר גם הם יכולים להוסיף עניין. למשל, האטה קלה בסוף הבית לפני הפזמון יכולה ליצור מתח.
עיטורים ווקאליים והבעה
התייחסו למילים של השיר והתאימו את ההבעה הווקלית לתוכן:
- הוסיפו רגש לשורה “למה את לא מבינה אותי” – אפשר להדגיש את המילה “למה” או להחזיק אותה מעט יותר
- שחקו עם גוון הקול בחלקים שונים – חם ועמוק בבית, חזק וברור בפזמון
- הוסיפו פליקסיביליות קטנות במלודיה המקורית לתת את הטאצ’ האישי שלכם
אם אתם מבצעים את השיר עם עוד נגנים, תאמו ביניכם כניסות ויציאות. למשל, אפשר להתחיל רק עם גיטרה בבית הראשון ולהוסיף כלים נוספים בפזמון.
התאמת השיר לקהל וליכולות שלכם
לא כל ביצוע צריך להיות העתק מדויק של המקור:
- התאימו את טווח הצלילים ליכולות הקול שלכם
- אם הקהל אוהב לשיר, צרו רגעים שמעודדים השתתפות, כמו האטה לפני הפזמון האחרון
- אם אתם מופיעים בדואט, שקלו לחלק את השירה – למשל, זמר אחד בבית וזמרת אחרת בפזמון
זכרו שביטחון הוא מרכיב חשוב בביצוע טוב. אם יש חלקים שאתם מתקשים בהם, פשטו אותם או תרגלו אותם יותר לפני ההופעה.
הבנת משמעות המילים והחיבור הרגשי לשיר
מעבר לטכניקה ולאקורדים, הבנת המשמעות הרגשית של “למה את” יכולה להעצים את הביצוע שלכם. השיר עוסק בתסכול, חיפוש עצמי וקשיי תקשורת במערכת יחסים.
המילים “יכול להיות שאני חאפר, יכול להיות שכל מה שיוצא לי מהפה זה חארטה” משקפות חוסר ביטחון עצמי וספקות עצמיים. הזמר מטיל ספק באותנטיות של עצמו ויכולתו לתקשר באופן אמיתי.
השורה “למה את לא מבינה אותי” חוזרת בפזמון ומבטאת את התסכול העמוק שבחוסר הבנה מצד האחר המשמעותי. זהו רגש אוניברסלי שרבים יכולים להתחבר אליו – הרגשה שלא באמת רואים או מבינים אותך.
כשאתם מנגנים ושרים את השיר, נסו להתחבר לרגשות אלה:
- חשבו על רגע בחייכם שבו הרגשתם שלא מבינים אתכם
- דמיינו את השיחה שמתנהלת בין שני אנשים שיש ביניהם מחסום תקשורת
- שימו לב לניואנסים במילים שחוזרות על עצמן – “למה את” חוזר כמו שאלה שאין לה תשובה
החיבור הרגשי לשיר יעזור לכם להעביר את המסר בצורה אותנטית יותר. אל תפחדו להכניס רגש לביצוע, אפילו אם זה אומר שהקול שלכם ירעד מעט בקטעים מסוימים – לפעמים דווקא זה מה שהופך ביצוע לבלתי נשכח.
מקורות ללימוד נוסף וכלים מומלצים
למי שמעוניין להעמיק ולשכלל את היכולת לנגן את “למה את” ושירים דומים, הנה מספר מקורות וכלים שיכולים לעזור:
אתרי אקורדים מומלצים
- Tab4U – מוצע מגוון רחב של אקורדים וטאבים לשירים ישראליים, כולל גרסאות אלטרנטיביות ל”למה את”
- Chordify – מאפשר לראות את האקורדים בזמן אמת עם השיר
- נגינה – אתר ישראלי עם אקורדים מאומתים ומדויקים
אפליקציות ותוכנות שימושיות
מספר אפליקציות יכולות לסייע בלימוד ותרגול השיר:
- GuitarTuna – אפליקציה לכיוון גיטרה ולימוד אקורדים
- Ultimate Guitar – מאות אלפי אקורדים וטאבים, כולל מצב “פרו” שמראה את האקורדים עם השיר
- Anytune – מאפשרת להאט שירים בלי לשנות את הטונליות, מעולה לתרגול
- Metronome apps – חיוניות לעבודה על קצב ודיוק
לשיפור הטכניקה הכללית, שתסייע גם בנגינת שירים כמו “למה את”, שקלו להשתמש באתרים כמו JustinGuitar או YouTube שמציעים שיעורים חינם ממוקדים בטכניקות ספציפיות.
קהילות ופורומים לנגני גיטרה
להצטרף לקהילת נגנים יכול לקדם משמעותית את היכולות שלכם:
- קבוצות פייסבוק כמו “נגני גיטרה מתחילים” או “מוזיקאים מחפשים מוזיקאים”
- פורומים מקצועיים באתרים כמו ניתוח מוזיקלי או אקורדים בעברית
- מפגשי ג’אם מקומיים – דרך מצוינת לתרגל ביצוע חי ולקבל משוב
זכרו שלימוד שיר הוא תהליך הדרגתי. התחילו מהבסיס והתקדמו בקצב שלכם, והשתמשו במקורות אלה כדי לקבל השראה והכוונה.
סיכום: המסע המוזיקלי עם “למה את”
השיר “למה את” של להקת ילד הוא לא רק עוד שיר ישראלי, אלא חוויה מוזיקלית עשירה שמשלבת מילים עמוקות, אקורדים נגישים וקישור רגשי חזק. למדנו שמאחורי האקורדים הפשוטים לכאורה (G, Em, C, A, F#m, D, Dm) יש עולם שלם של אפשרויות ופרשנויות.
החל מהגישה הבסיסית למתחילים, דרך טכניקות הסטראמינג והפיקינג, ועד לווריאציות מתקדמות – השיר מציע אתגר והנאה לנגנים בכל הרמות. הבנת משמעות המילים והרגש שמאחוריהן מוסיפה עומק לביצוע ומאפשרת חיבור אמיתי עם המאזינים.
בין אם אתם רק מתחילים את דרככם עם הגיטרה או נגנים מנוסים המחפשים להרחיב את הרפרטואר, “למה את” הוא שיר מושלם להתחבר אליו ולהתפתח איתו. עם תרגול, סבלנות והקשבה לניואנסים, תוכלו ליצור גרסה אישית ומרגשת משלכם שתשאיר חותם על המאזינים.
שאלות נפוצות על למה את אקורדים
מהם האקורדים הבסיסיים לשיר “למה את”?
האקורדים הבסיסיים לשיר “למה את” של להקת ילד הם: G, Em, C לבית, ו-A, F#m, D, Dm לפזמון. זהו מבנה פשוט יחסית שמתאים גם לנגנים מתחילים, אך מאפשר גם הוספת מורכבות בהמשך.
איך אפשר להתאים את השיר “למה את” לטווח קולי נמוך יותר?
ניתן להתאים את השיר לטווח קולי נמוך יותר בכמה דרכים: 1) הורדת טונליות על ידי שינוי האקורדים (למשל G → F, Em → Dm וכו’), 2) שימוש בקאפו על פרט גבוה יותר ונגינה באקורדים מקבילים, או 3) התאמת המלודיה עצמה לטווח קול נמוך יותר תוך שמירה על האקורדים המקוריים.
האם יש תחליף פשוט יותר לאקורד F#m?
כן, אם אתם מתקשים עם אקורד F#m, אפשר להשתמש בכמה תחליפים: 1) גרסה פשוטה יותר של F#m שבה רק המיתר הראשון והשני מושתקים, 2) אקורד F רגיל שנותן תחושה דומה אך שונה מעט בצליל, או 3) אם אתם משתמשים בקאפו, אפשר לנגן Em עם קאפו בפרט 2.
מה תבנית הסטראמינג המומלצת לשיר “למה את”?
תבנית הסטראמינג הבסיסית המומלצת ל”למה את” היא ↓ ↑ ↓ ↑ ↓ ↑ ↓ ↑, כשהדגש הוא על הפעמה הראשונה של כל תיבה. בפזמון, אפשר להשתמש בתבנית מעט שונה כמו ↓ ↓ ↑ ↑ ↓ ↑ כדי להדגיש את האינטנסיביות. המפתח הוא עקביות וזרימה, לא דיוק מוחלט בתבנית.
מי כתב והלחין את השיר “למה את”?
את השיר “למה את” כתבה והלחינה להקת ילד, הרכב רוק ישראלי שפעל בשנות ה-2000. השיר הפך לאחד מהלהיטים המזוהים ביותר של הלהקה והוא ממשיך להיות פופולרי בקרב נגני גיטרה ומוזיקאים ברחבי הארץ.
איך אפשר להקליט גרסה אקוסטית איכותית של “למה את”?
להקלטת גרסה אקוסטית איכותית של “למה את”: 1) השתמשו במיקרופון באיכות טובה שקולט גם את הגיטרה וגם את הקול בצורה מאוזנת, 2) הקליטו בחדר עם אקוסטיקה טובה או השתמשו בחומרי בידוד קול, 3) שקלו להקליט את הגיטרה והקול בנפרד לשליטה טובה יותר במיקס, 4) הוסיפו רברב עדין להעשרת הצליל, ו-5) אל תשכחו לעשות “וורם אפ” קולי לפני ההקלטה.
האם יש גרסה קלה יותר של “למה את” למתחילים לגמרי?
כן, למתחילים לגמרי אפשר לפשט את השיר כך: 1) התמקדו רק בשלושת האקורדים העיקריים G, Em ו-C בהתחלה, 2) השתמשו בסטראמינג פשוט של הכאות מטה בלבד, 3) התעלמו מהמעברים המהירים בין אקורדים ותנו לכל אקורד להישמע קצת יותר זמן, ו-4) התחילו בטמפו איטי בהרבה מהמקור ורק בהדרגה הגבירו את הקצב.
האם אפשר לנגן את “למה את” על יוקולילי?
בהחלט! אפשר לנגן את “למה את” על יוקולילי בצורה יפה מאוד. האקורדים המקבילים ביוקולילי יהיו: G, Em, C, A, F#m, D, Dm – אותם אקורדים כמו בגיטרה. היתרון של היוקולילי הוא שחלק מהאקורדים כמו C ו-G קלים יותר לביצוע מאשר בגיטרה, מה שהופך את השיר לנגיש יותר למתחילים.